Ragdoll kedileri

Ragdoll kedisi çoğu cins kediyle karşılaştırıldığında sakin duruşu ile ünlüdür. Bununla birlikte, Ragdolllar diğer kedilere göre sahibine daha bağımlı bir kişilikleri vardır.

Ragdolllar insanlara mümkün olduğunca yakın olmayı tercih eder diğer tüm kedi ırklarından daha çok sosyalleşen kedilerdir.

Evinizde bir köpek besleyemiyorsanız sizin için en iyi seçim ragdoll kedisi olacaktır.., Ragdoll, bir köpeğe benzer bir şekilde sizi anlayacak ve ona göre davranacaktır..

Diğer kedi ırklarının aksine, Ragdoll genellikle kedilerde aşırı dökülmeye neden olan bir kürkü yoktur. Ragdoll kedilerinin tüyleri diğer kediler gibi dökülmez.. Ayrıca hipoalerjenik kediler de değildir . Diğer kedilerde olduğu gibi gıdaya bağlı egzama problemi yaşamazsınız.

Ragdoll kedi ırkınının önemli özelliklerinden biride kedilere alerjik olan bir çok kişinin bir Ragdoll alabilmesidir. Çoğu kişi ya kedi tükürüğüne ya da tüylerine alerjiktir. Tabii ki, kedi tükürüküne alerjisi olan insanlar da bir Ragdoll’a karşı alerjik olacak, ancak kedi tüyüne alerjisi olanlar bir Ragdoll’a alerjik olamayacaklar . Bir dermatolog tarafından alerjinizin test edilmesi gerekir. Kedi tüyü alerjisi olan insanlar gönül rahatlığıyla ragdoll kedisi alabilirler..

Daha güzel olan bir özellikte Ragdoll kedisinin tüyleri, diğer uzun tüylü kedilerin yaşadığı topaklaşma ve kıtıklaşma dediğimiz sorunları yaşamazlar. Bu nedenle, Ragdolları diğer uzun tüylü kedilerde olduğu gibi sıklıkla taramak gerekmez.

Ragdoll kedileri , çoğu kediden daha kiloludur…Ortalama dişi Ragdoll 3,5- 7 kg arasında ve erkek Ragdollar ortalama 10kg yakın, ancak bazı erkekler 15 kg’akadar büyük olabilir.

Birden fazla kaynağa göre, Ragdoll 3-4 yaşına kadar tam olgunluğa ve büyüklüğe erişmediği belirtilmiştir.

Ragdolllar son derece yumuşak bir huy ve tavır sergilediğinden, diğer kedi ırklarının savaşçı içgüdüsüne sahip değildirler ve bu nedenle dışarıda dolaşmaya bırakılmamalıdır.Kendilerini koruyamazlar.. En kötü özellikleri çok aşırı uysal olmalarıdır. Bir ragdollun tısladığını yada ısırdığını görmeniz 4 yapraklı yonca bulmanız demektir..

Ragdoll Kedileri diğer kedilerin yaşadığı sağlık problemlerine dirençlidirler., normalden daha düşük sağlık riski için iyi ırk ragdoll kedisidir. Ragdoll kediniz var ise veteriner kliniğine aşılar dışında uğramazsınız…

Ragdoll kedileri çocuklar için mükemmel bir ırktır.