Köpeklerde Kalp Krizi ? Köpeklerde kalp krizi belirtileri nelerdir?

Köpeklerde Miyokard İnfarktüsü

İnsanlarda olduğu gibi köpeklerde kalp krizi (miyokard enfarktüsü)  geçirirler…Kalp krizi (miyokard enfarktüsü) kalp kasının bir bölümünün o bölgeye yetersiz kan akışından dolayı ölmesi (kalıcı hasara uğraması) sonucu meydana gelir.Genel olarak, bu kan damarları veya kalp içinde bir kan pıhtısı (veya tromboz ) oluşumundan kaynaklanmaktadır .

Kalbi besleyen damarların daralması , tıkanması veya  kan akımının çeşitli nedenlerle ani azalmasına ve  kesilmesine bağlı olarak gelişen , o damarın beslediği kalp kasında çeşitli derecede hücre ölümü ile sonuçlanan ve kalp krizi olarak bilinen bir hastalıktır.

Bir arterde yüksek miktarda plak  birikimi oluşursa , belirli alanlara kan akışı miktarını azaltır . Bu kan akışındaki eksiklik genellikle düzensiz kalp atışlarına neden olur ve nihayetinde kalp yetmezliğine ve kalp krizine neden olur. Kalp krizi ani ölüme neden olsa da, kalp krizi genellikle diyabet veya tiroid fonksiyon bozukluğu bulunan köpeklerde daha fazla görülür.

“Kalp krizi” terimi, Köpekler ve kedilerle ilgili olarak genellikle yanlış anlaşılmaktadır. Bir hayvanın ani ölümü tanımlamak için kullanılır, ikisi de gerçekten kalp krizi değildir.

Köpek Kalp Krizi Belirtileri şunları içerir:

Köpeklerde kalp krizi  için çok az semptom vardır.

• Hafif ateş ( 39.4 ° C üzerinde)
  • Kusma
  • Nefes almada zorluk / anormal nefes alma
  • Artan kalp atış hızı (büyük ırklar için dakika başına 100 atımın üstünde) (küçük ırklar için dakika başına 140 atım)
  • Letarji ( ağrı ve rahatsızlık)
  • Aritmi
  • Başın yana yatırılması
  • Confusion / Anxiety
  • Hareketsizlik
  • Sertlik
  • kollaps
  •  Ani ölüm

Köpeklerde kalp krizi nedenleri Nelerdir?

• Ateroskleroz ve koroner arter hastalığı
  • Nefrotik sendrom
  • Vaskülit (kan damarlarının iltihabı)
  • Hipotiroidizm
  • Bakteriyel enfeksiyon
  • Tümörler

TEŞHİS:

Hekiminiz kalp krizi geçiren köpeklerin genel sağlık durumunu belirlemek için bazı testlere başvurabilir. Veteriner hekiminiz ilk fizik muayene yapacak ve daha sonra kalbin farklı odalarındaki anormallikleri belirlemek için bir EKG (ekokardiyografi) uygulayacaktır.Buna ek olarak, veteriner, vücuttaki altta yatan sağlık kaygılarını saptamak için göğüs radyografisi ve ultrasonografi yapacaktır. Tam kan sayımı , kan kültürü , biyokimya profili ve idrar tahlili gibi çeşitli laboratuvar testleri , kalp krizinin altında yatan nedenin belirlenmesine yardımcı olmak için kullanılacaktır.

• Elektrokardiyografi (EKG) : Kalp elektrik impulslarını belirler ve aritmileri ölçer.
  • Tam Kan Hücresi Sayımı  : Kırmızı ve beyaz kan hücresi sayısını belirler, olası enfeksiyonu tespit edebilir.
  • Biyokimya : Böbrek ve karaciğer fonksiyonlarını inceler. Troponin ve CK-MB seviyeleri
  • İdrar tahlilleri : Böbrek ve metabolik fonksiyonları inceler.
  • Tiroid : Tiroid bezi işlevini inceler. ((özellikle hipotiroidizmli köpeklerde görülür)
  • Ekokardiyografi : Kalp, kalp kapak fonksiyonu, kalp kası ve perikardiyal sağlık çevresinde sıvı veya kitleleri tespit eder.
  • Göğüs Röntgeni

Köpeklerde Kalp Krizi Tedavisi
İlk tedavi, CPR  ve destekleyici bakım içerebilir.İlk hedef normal kalp aktivitesini yeniden kazanmaktır. Hekiminiz Dolaşımı kolaylaştırmak için kan sulandırıcılar ve kalp ilaçları ( Antiaritmik ilaçlar , tansiyon ilaçları …..)kullanacaktır. Ağır vakalarda, özellikle de düzensiz kalp ritimleri olanlarda, köpekler stabilize olana kadar yatılı tedaviye alınabilir.Hipotiroidizm, renal veya kalp hastalığı durumunda yaşam boyu tedavi gerekebilir.